درمان درد آرنج و مچ دست

تسکین درد آرنج، مچ دست

آیا در هنگام نوشتن و تایپ، رانندگی، میوه خرد کردن، یا بازی کردن،در مچ دست خود احساس تیر کشیدگی می‌کنید؟ آیا بعضی اوقات انگشتان دست خود را بی‌حس و سوزن می‌کندو یا در هنگام بلند کردن یک بسته مواد غذایی یا کیف دستی، گرفتن را برایتان سخت است؟ آیا آرنج شما صدمه دیده است؟ آیا دردهای شدید مچ دست شما را در شب بی‌خواب می‌کند؟ اگر خواب خود را از دست می‌دهید و انجام کارهای روزانه برایتان سخت است ، با برنامه‌ریزی امروز با تیم فیزیوتراپی حسام جهت کمک و مشاوره خود  تماس بگیرید. فیزیوتراپی ما می‌تواند به شما در تسکین درد به صورت درمان طبیعی، عاری از دارو برای بیشتر دردهای دست، مچ دست و آرنج کمک کند. برای راهنمایی بیشتر در مورد دلایل احتمالی درد دست، مچ و آرنج، مطالعه مطلب زیر را ادامه دهید:

 

درد آرنج، دست و مچ دست چیست؟

درد آرنج، مچ دست یا دست می تواند اشکال مختلفی دارد: از یک درد ناگهانی و لرزان که باعث بی‌تحرک آرنج شما می‌شود گرفته تا درد شدید، تیرکشیدگی در مچ، تا سوزن و بی حسی در دست و انگشتان. این ساختارها پیچیده هستند و درد به دلیل آسیب ناگهانی یا از حرکات تکراری، ناکارآمد و استرس‌زا که به تدریج باعث التهاب در مفاصل و بافت‌های نرم می‌شوند، می تواند رخ دهد و منجر به اعصاب فرو رفته می‌شود. شما می‌توانید یک تشخیص صحیح را از فیزیوتراپی دریافت کنید تا دلیل درد شما را مشخص کند، بنابراین یک برنامه درمانی فیزیکی می‌تواند به شما کمک کند عملکرد عاری از درد را در دستان خود بدست آورید.

 

عوامل وعلل ایجاد درد دست، مچ و آرنج

در زیر برخی از شایع‌ترین علل و علائم درد دست، مچ و آرنج وجود دارد. اگر این علائم آشنا به نظر می رسند، سریعا به پزشک درمانی خود مراجعه کنید تا درمان موثر و پایدار برای تسکین درد شما انجام شود:

 

آرتروز دست ها

دست های شما مفاصل زیادی در انگشتان دست دارد ، به این ترتیب مچ دست و آرنج را نمی توان ذکر کرد. اگر درد و سفتی این مفاصل را تحت تأثیر قرار دهد ، فیزیوتراپی شما می تواند تمریناتی را برای کمک به بهبود حرکت و کاهش درد به شما یاد دهد.


بورسیت

درد و تورم در بورسای کوچک و پر از مایع که مفاصل و تاندونهای شما را خم می کند ، غالباً ناشی از استفاده بیش از حد و ارگونومی ضعیف است. فیزیوتراپی شما می تواند روشهای بهتری برای کار برای جلوگیری از صدمات بیش از حد به شما نشان دهد.


سندرم تونل کارپ

تاندون های متورم ، ماهیچه ها و سایر بافت ها عصب میانه داخل تونل استخوانی کارپ را در مچ دست می گیرند. علائم این بیماری شامل درد تیراندازی در مچ دست و دست، گاهی تا آرنج است. بی حسی ، سوزن سوزن شدن و ضعف دست نیز متداول است.


سندرم تونل مکعب

التهاب بافت نرم در تونل مکعب آرنج ، عصب اولنار را می کشد و باعث ایجاد درد ، ضعف ، بی حسی و سوزن شدن از آرنج به سمت دست می شود.


سویه ها و اسپرین ها

ورزش، آسیب دیدگی در کار و خانه یا استفاده بیش از حد از حرکت ضعیف ارگونومیک (یعنی مکانیک ناکارآمد بدن) می تواند به عضلات دست ، مچ دست و آرنج ، تاندون ها و رباط های شما آسیب برساند.


این‌ها برخی از شایع ترین دلایل آسیب دیدگی دست ، مچ و آرنج و درد است ، اما موارد دیگری نیز وجود دارد. ملاقات با فیزیوتراپی شما می تواند به شما در تعیین مشکل اساسی کمک کند ، بنابراین می توانید عملکرد خود را در زندگی روزمره بهبود بخشید.

 

درمان تسکین درد آرنج، دست و مچ با فیزیوتراپی

در بسیاری موارد، فیزیوتراپی گزینه درمانی بی‌خطر، مؤثر و بدون جراحی برای درد آرنج، مچ و دست را فراهم می‌کند. در صورت نیاز به عمل جراحی، فیزیوتراپی نیز می تواند آمادگی جراحی را بهبود بخشد و زمان بهبودی بعد از جراحی را تسریع کند. فیزیوتراپی شما به طور کامل دست، مچ و آرنج را معاینه می‌کند و سوابق پزشکی شما را بررسی می‌کند. و با درک کامل از شرایط و وضعیت شما،  یک برنامه درمانی کامل با درمان‌های ضد التهابی، تمرینات، کشش‌ها و سازگاری‌های ارگونومیک طراحی کند که به منظور بهبود قدرت و دامنه حرکات شما انجام شده کمک می‌کند تا یک وضعیت طبیعی( فعالیت بدون درد یا نیاز به مسکن‌) را از سر بگیرید. فیزیوتراپی شما همچنین در مورد فعالیت‌ها و حرکات به شما مشاوره و آموزش می‌دهد تا از صدمات بعدی جلوگیری کند